Azulea
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


A new time has come.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 De juwelier .

Go down 
+2
Owen
Aisha .
6 posters
Go to page : 1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
Aisha .
Level 2
Aisha .


Posts : 618
Join date : 2010-05-17

De juwelier . Empty
PostSubject: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeMon May 31, 2010 2:46 pm

Ergens in de straten van Yuka staat een klein juweliertje . Hij heeft de mooiste sieraden . Het intrieur is klassiek , dus goude kandelaars en stoelen van hout . Ergens in een hoekje staat een tafeltje met twee stoelen waar je kan zitten als je eventjes moet uitrusten . Achter de toonbank staat een knorrige oude man die niet al teveel zegt , alsnog kan je goed onderhandelen met hem .Tegen zijn werknemers is hij aardig maar hij kan niet tegen hangjongeren of irritante kinderen . Achterin de winkel is nog een kleine woonkamertje met alleen een bank , een tafel en een radio . Daar laat de man je nooit binnen behalve als je een kennis of een goede werknemer bent . Je kan er werken maar de loon is niet hoog , toch als je je werk goed doet kan je een muntstuk toegestoken krijgen .


Personen ; maximaal 4 het is immers een kleine ruimte .
Regels ; Geen draken , magie of al die stuff . Niet vechten want dan wordt je meteen de winkel uitgezet en je kunt het ook verwachten als je dronken bent . Minimaal 3 regels schrijven .
Back to top Go down
Aisha .
Level 2
Aisha .


Posts : 618
Join date : 2010-05-17

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeMon May 31, 2010 3:54 pm

Met veel lawaai maakte Aisha de deur open . Ze had door de straten gedwaalt en was dus dit winkeltje tegen gekomen . Het leek haar intressant dus was ze er meteen naar binnen gegaan . '' Hallo ? '' nieuwsgierig keek ze rond , het winkeltje was kleiner dan dat het van de buitenkant eruit zag . Een man kwam vanuit de achterdeur het winkeltje in en bekeek haar van top tot teen . Ze schatte dat de man rond de 55 jaar was en niet meer zo'n zin had in jonge mensen . '' Ja? '' een krakerige stem vulde de ruimte en de man keek haar argwanend aan. '' Kan ik hier misschien werken ? '' zei ze terwijl ze beleefd glimlachte . '' Enig ervaring met handelen en weet je wat van kostbare sieraden ? '' . '' Uh, jawel , de basicstuf '' toen ze het gezegt had begon ze te twijfelen of de man wel wist wat basicstuf betekende . Toch snapte hij het want hij knikte begrijpelijk . '' Nou , dan mag je werken maar ik wil er wel bij zijn als je iets verkoopt '' . '' Is goed '' zelf wist ze niet dat dit zo makkelijk kon gaan , misschien had hij wel werknemers nodig . '' Smeer de mensen het maar aan , maak het aantrekkelijk , je snapt wat ik bedoel ,'' daarnaar vervolgde hij .'' Volgensmij is dit genoeg uitleg '' . '' Ja , ik ga wel meteen aan het werk '' nogal beduusd ging ze achter de toonbank staan en keek door het raam of er mensen kwamen .
Back to top Go down
Aisha .
Level 2
Aisha .


Posts : 618
Join date : 2010-05-17

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeMon May 31, 2010 4:52 pm

Er stapte een paar oudere dametjes binnen die er rijk uitzagen . '' Hallo '' zei ze beleefd . Kort knikte de vrouwtjes en concentreerde zich niet meer op haar . Soms kwamen er goedkeurende geluidjes uit de hoek en dan zag je ze ook uitbundig naar elkaar knikken . Het zag er zo wel grappig uit en zachtjes grinnikte ze . '' We hebben wel wat gevonden '' . Een van de vrouwtjes , die een hoed droeg met vrolijk gekleurde bloemen , liep naar de toonbank . Beleefd knikte Aisha , ze kwam achter de toonbank vandaan en liep naar de plaats waar de vrouwen stonden . '' Zo , dus welke willen jullie? '' . Het vrouwtje wees naar een parelketting die er duur uitzag . '' Ja , die is mooi , ik zal mijn baas er wel bij halen . '' . Aisha snelde naar de achtkant en klopte drie keer op de deur . Meteen daarnaar ging de deur open en knikte de man even naar haar . Ze stond op een afstandje te kijken hoe de man naar de vrouwen toeliep en leek te onderhandelen . Uiteindelijk knikte ze allemaal en haalde de man de ketting uit de vitrine . Hij gaf het aan de vrouw en kreeg een zakje muntstukken die hij daarnaar natelde . Een kort knikje beantwoorde het en de vrouwen liepen druk pratend weg .
Back to top Go down
Aisha .
Level 2
Aisha .


Posts : 618
Join date : 2010-05-17

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jun 01, 2010 4:03 pm

'' Zo moet het dus '' de man keek de vrouwen na . '' Zorg er voortaan ervoor dat je het nog aantrekkelijker maakt '' . '' Is goed , meneer , moet ik misschien de vitrine schoonmaken ? '' . '' Als jij dat zo graag wilt doen is het goed '' een gemeend glimlachje verscheen op zijn gezicht . '' Heeft u misschien een doekje? '' . '' Ja kijk maar in de kast , daar staan allemaal schoonmaakspullen '' vermoeid liep de man weer naar de achterdeur .'' Ik vertrouw jou wel '' was het enige wat hij zei en liep daarnaar naar zijn kamertje .
Back to top Go down
Aisha .
Level 2
Aisha .


Posts : 618
Join date : 2010-05-17

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeWed Jun 02, 2010 6:04 am

Kalm maakte ze de kast open en keek erin . Er zat alleen een emmer , een fles schoonmaakmiddel en een doekje , tsjaa genoeg voor haar . Met de emmer in haar ene hand , het doekje in haar andere en middel onder haar oksel liep ze naar de toonbank toe . Ze zette alles erop en spoot flink wat schoonmaakmiddel in de emmer . Daarnaar liep ze naar een klein kraantje en liet er water in stromen . In tussentijd pakte ze het doekje en gooide die ook in de emmer . Toen hij vol was pakte ze hem met veel moeite op en zette hem op de grond . Ze doopte het doekje en ging ermee langs de toonbank .
Back to top Go down
Aisha .
Level 2
Aisha .


Posts : 618
Join date : 2010-05-17

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeWed Jun 02, 2010 5:44 pm

Na een tijdje schoongemaakt te hebben zag de zaak er een stuk aantrekkelijker uit . Met de rug van haar hand veegde ze het zweet van haar voorhoofd en liet een zucht onsnappen . Ze gooide het water weg en het doekje in de emmer . Alles stopte ze in de kast en liep naar de toonbank toe . Ze snoof de schone lucht op en glimlachte tevreden . Hoe laat zou het zijn? Een snelle blik op de klok beantwoorden haar vraag met 4 uur . Over een 2 uurtjes zou ze wel weg gaan , zxe had wel meer te doen .
Back to top Go down
Aisha .
Level 2
Aisha .


Posts : 618
Join date : 2010-05-17

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeThu Jun 03, 2010 4:23 pm

2 uur later stond Aisha buiten . Ze had 10 muntstukken gekregen en dacht wel dat dat genoeg was om een slaapplaats te krijgen . Met langzame voetstappen liep ze richting de Zwartekater . Ze haalde een hand door haar haar en trok haar jurkje recht . Na een tijdje zag de herberg al in de verte en zuchte opgelucht .
Back to top Go down
Owen
Level 2
Owen


Posts : 493
Join date : 2010-05-25
Age : 27
Location : In atlantis, de geheimebasis in de bermuda driehoek waarvandaan de dolfijnen de wereld willen overnemen

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jun 08, 2010 4:49 pm

Marinde stapte de deur door. "Ja, maar ik heb nog een tiara nodig, en ik heb zin om een nieuw juweeltje te kopen." Ze keek rond en zag de verkoper. "Hallo meneer, ik ben hier al lang niet meer geweest zeg!" En ze keek rond "Misschien herkent u me nog, Marinde Lander. Ik kom vandaag voor mijn trouwtiara die ik, zoals beloofd toen we naar Fortuna gingen, Hier zal kopen. " En ze keek hem verwachtingsvol aan.
Back to top Go down
Sheena Sumé
Level 2
Sheena Sumé


Posts : 634
Join date : 2010-05-18
Age : 27
Location : Umh.. hier

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jun 08, 2010 5:18 pm

Sheena knikte en liep langs de blinkende tafels terwijl ze met één oor naar Marinde en de verkoper luisterde. Ze zag een aantal mooie dingen, maar zou nooit iets kunnen kopen. Niet dat ze het nodig had, misschien als ze ooit ging trouwen, misschien als ze dit alles overleefde. Dan zou ze het misschien kunnen kopen. Ze draaide zich om en keek naar Marinde en de verkoper die aan het praten waren over de tiara. Ze bekeek alle diamantjes en kristalletjes. Dat was toch ook glas? Zou ze dat ook ooit kunnen sturen, honderden vragen kwamen opeens in haar op.
Back to top Go down
Owen
Level 2
Owen


Posts : 493
Join date : 2010-05-25
Age : 27
Location : In atlantis, de geheimebasis in de bermuda driehoek waarvandaan de dolfijnen de wereld willen overnemen

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jun 08, 2010 5:32 pm

"oke bedankt voor uw hulp, ik roep u als ik wat heb gevonden." En ze leip naar Sheena "oeh zie je die zilveren ketting met die blauwe steen, ik denk dat die je prachtig zou staan, hij zou geweldig staan boj je haar" en zonder op andwoort te wachten riep ze de winkel eigenaar "meneert mag zij hem even passen?" en Sheena kreeg de ketting in haar handen. "Pas maar aan, als ie leuk staat krijg je hem cadeau." en ze keek hoopvol naar sheena
Back to top Go down
Sheena Sumé
Level 2
Sheena Sumé


Posts : 634
Join date : 2010-05-18
Age : 27
Location : Umh.. hier

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jun 08, 2010 5:40 pm

Sheena keek naar de ketting en vond hem wel mooi. Maar bij het voorstel om hem cadeau aan haar te geven schrok ze en schudde verwoed haar hoofd. 'Nee, nee.' Ze duwde hem in Marinde's handen en zette een stap achteruit. Bijtend op haar lip, haar volgende zinnen zeggende. 'Ik kan je nooit iets terug geven, Owen doet al teveel voor me en ik kan hém ook niks teruggeven, sorry maar ik kan het echt niet aannemen.' Zei ze schokkerig.
Back to top Go down
Owen
Level 2
Owen


Posts : 493
Join date : 2010-05-25
Age : 27
Location : In atlantis, de geheimebasis in de bermuda driehoek waarvandaan de dolfijnen de wereld willen overnemen

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jun 08, 2010 5:49 pm

"Natuurlijk geef je me iets terug, je bent zo'n goede vriendin, en neem het dan aan als deel van je bruidsmeisjes outfit" en ze keek Sheena met puppie ogen aan. Ze hoopte dat ze het aanam. Ze vond dat Sheena het verdiende. "Sheena, Lizzy is een goed fokpaard, over een paar maanden kan ze haar eerste veulen krijgen, dan help je ons enorm, dat veulen is aleen al om de stamboom meer waard dan drie van die kettingen, dus geld is geen probleem hoor." En ze keek hoopvol naar Sheena.
Back to top Go down
Sheena Sumé
Level 2
Sheena Sumé


Posts : 634
Join date : 2010-05-18
Age : 27
Location : Umh.. hier

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jun 08, 2010 5:54 pm

Sheena wist wel dat Marinde het goed bedoelde en dat wat ze zei ook wel waar was. Maar.. 'Dank je wel, maar toch neem ik het niet aan.' Fluisterde ze. 'Koop het anders voor jezelf en dan wil ik het wel lenen voor de bruiloft, maar.. ik kan het gewoon niet.' Fluisterde ze erachteraan en keek Marinde lipbijtend aan, ze hoopte dat Marinde het niet erg zou vinden. Ze sloeg haar ogen weer neer.
Back to top Go down
Owen
Level 2
Owen


Posts : 493
Join date : 2010-05-25
Age : 27
Location : In atlantis, de geheimebasis in de bermuda driehoek waarvandaan de dolfijnen de wereld willen overnemen

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jun 08, 2010 6:03 pm

"Oke dan maar" en marinde betaalde voor de ketting, ze zou hem wel een keer als een cadeau geven. Ook wees ze naar een witgoude tiara met amberkleurige stenen erin. "Die zou goed bij mijn jurk passen. Mijnj jurk is gelig oranje, of zie jij een andere tiara die er ook bij kleurt?" en ze keek Sheena vragend aan.
Back to top Go down
Sheena Sumé
Level 2
Sheena Sumé


Posts : 634
Join date : 2010-05-18
Age : 27
Location : Umh.. hier

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jun 08, 2010 6:11 pm

Sheena zuchtte opgelucht en keek rond. Ze wees een witte tiara met goude steentje aan. 'Die is ook wel mooi.' Zei ze naar eigen mening maar ze vond dieene die Marinde had ook wel mooi. Ze haalde haar schouders op. 'Ze zijn allebei leuk.' Zei ze glimlachend en deed haar haren naar achteren.
Back to top Go down
Owen
Level 2
Owen


Posts : 493
Join date : 2010-05-25
Age : 27
Location : In atlantis, de geheimebasis in de bermuda driehoek waarvandaan de dolfijnen de wereld willen overnemen

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jun 08, 2010 6:14 pm

"Inder daad. Meneer, kunt u ze beide even geven." en ze zaette ze allebei even op. "Sheena wat vind jij, welke staat het best op een cremekleurige sluier?" En ze keek Sheena vraqagend aan, terwijl ze nadacht over hoie de veulens van Lizzy eruitzouden zien, en wat ze allemaal zouden kunnen.
Back to top Go down
Sheena Sumé
Level 2
Sheena Sumé


Posts : 634
Join date : 2010-05-18
Age : 27
Location : Umh.. hier

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jun 08, 2010 6:20 pm

Sheena keek even goed. 'Tochwel die met die amberkleurige steentjes.' Zei ze beslist. Ze keek nog een keer goed en knikte toen bevestigent. Ze vroeg ze af wat Owen nu aan het doen was, misschien naar zijn oom luisteren, of nog even rijden? Ze keek weer naar Marinde en de tiara's en glimlachtte.
Back to top Go down
Owen
Level 2
Owen


Posts : 493
Join date : 2010-05-25
Age : 27
Location : In atlantis, de geheimebasis in de bermuda driehoek waarvandaan de dolfijnen de wereld willen overnemen

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jun 08, 2010 6:28 pm

"Oke het word de Amberkleurige" riep ze en ze betaalder meteen. "Oke en nu de kleding, hopelijk verkopen ze daar ook stoffen, anders moeten we ook maar de markt voor mijn jurk. Weet jij trouwen een leuke winkel? " En ze begon de koets weer in te klimmen
Back to top Go down
Sheena Sumé
Level 2
Sheena Sumé


Posts : 634
Join date : 2010-05-18
Age : 27
Location : Umh.. hier

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jun 08, 2010 6:42 pm

Sheena klom achter Marinde aan de koets in, ze zei niks over dat ze liever liep. 'Ja, kleding zaak Drag, ik weet zeker dat ze daar ook stoffen verkopen, als 12 jarige ben ik er ook een keer geweest, ze hebben stoffen.' Ze glimlachtte terwijl de koets begon te rijden. 'Het is hier best wel vlakbij.'


verder@kledingzaak;Drag
Back to top Go down
Owen
Level 2
Owen


Posts : 493
Join date : 2010-05-25
Age : 27
Location : In atlantis, de geheimebasis in de bermuda driehoek waarvandaan de dolfijnen de wereld willen overnemen

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jun 08, 2010 6:44 pm

OK
Back to top Go down
Dust
Level 2
Dust


Posts : 911
Join date : 2010-06-17
Age : 28
Location : Thuis

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeSat Jun 26, 2010 12:41 pm

New
Als het niet zou kunnen ff zeggen plz
----------
Dust kwam binnengelopen en zag heel veel mooie sierraden. Hij liep snel verder naar de toonbank en vroeg aan de man erachter "Weet u misschien wat dit voor een steen is?" Hij legde een kristal op tafel dat roze verkleurde toen hij het vastpakte. "Ooh, dat is een zeer intressante steen" zei de man. "Het is een steen die je gevoelens weerspiegeld. Jij bent zeker verliefd, is het niet? Het heet Emotoer en is zeer zeldzaam. Dit brokje alleen levert al een paar duizend goudstukken op. Je wil me zeker niet zeggen waar je het gevonden hebt, is het niet?" "Liever niet" zei Dust snel. "Dus het weerspiegelt je gesteldheid, bijvoorbeeld verliefd, slaperig etc?" "Ja. Dit zou het perfecte cadeau voor je meisje zijn. Ik kan het verwerken in een ketting, armband of hanger, wat je wil." bood de man aan. "Nee bedankt, dat lukt zelf ook wel." zei Dust en hij pakte het stukje steen weer. "Nog een fijne dag verder." zei hij terwijl hij de winkel weer uitliep. "Van hetzelfde" zei de man met kwade blik.
Back to top Go down
Http://www.twitter.com/Alarenda
Ryan
Level 1
Ryan


Posts : 159
Join date : 2010-06-18

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeSat Jun 26, 2010 7:35 pm

Ryan kwam de winkel binnen en keek eerst even rond, hij zocht een mooi sieraad om aan Kate te gev en tijdens het dineetje. Toen stapte hij op de man achter de balie af en zei:' eeh.. ik zoek iets speciaals voor een meisje, een ketting ofzo. het maakt niet uit hoe duur het is als het maar mooi is. weet u misschien iets?' De man kwam achter de balie vandaan en zei:' dan heb ik precies wat u zoekt.' hij liep naar een kast toe en opende hem met een sleuteltje. Hij nam een klein kettinkje eruit. 'kijk dit is hem.' zei hij. Ryan pakte het kettinkje aan en keek ernaar. Het was een zilveren kettinkje met een zilveren hangertje met een blauwe diamant in de vorm van een waterdruppel erin. 'Kate's kracht is water' dacht Ryan in zich zelf. Dit was perfect voor haar. 'ik neem hem' zei Ryan zelfverzekerd en tevreden. Hij gaf hem aan de man die hem meenam naar de balie en daarna zei:' dat is dan 56 goudstukken.' Ryan liep naar de balie en haalde uit zijn buideltje de goudtstukken en legde ze voor de man neer.'altublieft' zei Ryan tegen de man. De man gaf hem het zakje met het hangertje en Ryan liep de winkel weer uit.

De juwelier . 10kt_d10
Back to top Go down
Aisha .
Level 2
Aisha .


Posts : 618
Join date : 2010-05-17

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeMon Jul 26, 2010 11:54 am

Met een vrolijk gevoel duwde Aisha de glazen deur open.Een glimlach sierde haar lippen toen ze de man achter de balie zag.''Hallo meneer.''zei ze alsnog beleefd. De man keek haar verbaasd aan, wie was dat meisje ook alweer. Hij herkende de gezichtsuitdrukking en het kastanjebruine haar.''Aisha?''een vriendelijke glimlach verscheen op zijn gezicht.Het meisje wat voor hem werkte.'' Waar was je al die tijd?''.''Eh , zeg maar dat ik een break nodig had''.Dat zei al genoeg bij hem , hij was allang blij dat hij weer zijn werknemer zag.''Ik heb je erg nodig, bijna niemand komt hier meer.Er wordt veel gestolen en daardoor willen mensen hier niet meer komen..'' . ''Wat moet ik dan doen?''.'' Maak reclame , zorg ervoor dat de winkel er weer tiptop uitziet''.'' Ik kan dat niet allemaal in een dag doen..''.'''Dat hoeft ook niet hoor.''.''Nou ik maak de winkel wel eerst schoon''.''Doe maar, ik ga nieuwe aanwinsten kopen in de markt.''.Hij pakte zijn jas van de stoel en snelde de winkel uit.Een zucht verliet haar lippen, waar zou ze mee beginnen in de winkel.
Back to top Go down
Ren,
Level 1
Ren,


Posts : 272
Join date : 2010-07-23
Age : 28
Location : pas op achter je ! boe !

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jul 27, 2010 6:50 am

Rustig liep Ren de winkel binnen. Nu ging hij niks stelen dat was wel dom in dit soort van winkel. Maar hij ging meer kijken hoe hij ging stelen die nacht of morgen dat zou hij nog wel zien. Bewonderend liep Ren naar een ketting toe. Hij had wel verstand van sieraden en wist dus wel altijd de goede uit te kiezen. Deze was met diamanten in gelegd. Uit zijn ooghoeken en weerspiegelingen keek Ren rond naar de beveiliging.
Back to top Go down
Aisha .
Level 2
Aisha .


Posts : 618
Join date : 2010-05-17

De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitimeTue Jul 27, 2010 6:54 am

Druk was Aisha bezig. Schoonmaakmiddel in de emmer stoppen , de emmer vullen met water , een doekje zoeken in de overvolle kast en daarnaar de hele balie schoonpoetsen. Ze merkte Ren nieteens op. Tot ze even wou uitrusten.'' Hai.'' zei ze terwijl ze met de rug van haar hand de druppeltjes zweet van haar hoofd afveegde.
Back to top Go down
Sponsored content





De juwelier . Empty
PostSubject: Re: De juwelier .   De juwelier . I_icon_minitime

Back to top Go down
 
De juwelier .
Back to top 
Page 1 of 4Go to page : 1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Azulea :: Het rpg :: Ashtar - yuka-
Jump to: