A new time has come.

HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 

Waar is sinterklaas ?

Go down 
AuthorMessage
natas
Level 3

PostSubject: Waar is sinterklaas ?   Sat Jul 03, 2010 12:49 pm

Dit verhaal moest ik voor school schrijven en ik dacht dat ik het hier wel nu even kon plaatsen. Alleen was het wel een tijdje geleden dat ik het schreef dus vind ik hem zelf niet mooi geschreven maar hte verhaal op zich is wel mooi.

-------------------------------------------------------

Het is ochtend ik ren zo snel als ik kan naar onder. Ik kijk naar mijn schoen. Er zit niks in ! Ik kijk opnieuw schut hem op en neer, niks. ´´Mam´´ schreeuw ik met tranen in mijn ogen. Mijn moeder kom chagrijnig naar onder ´´wat is er Max, mama wil uislapen´´. Ze pakt een sigaret en steekt hem op. ´´Waarom heeft sinterklaas niets gebracht´´ vroeg ik ,nu rolde er echt een traan over mijn wang. Mijn moeder keek verbaast op ,ze mompelde iets en zei toen ´´dan ben je stout geweest ,moest je,je moeder beter behandelen´´. Zo was ze sinds ze haar baan kwijt is en gescheiden is van mijn vader. ´´Maar …. Maar´´ stamelde ik. ´´Geen gemaar en nu stil ik ga noch slapen´´zei ze en ze liep weer naar boven.

´´Ik stout geweest ik was juist heel lief geweest ik moest mijn moeder de hele dag helpen´´ zei ik. Ik zette de tv maar aan om ergens anders aan te denken. ´´Zet jullie schoen kinderen,want morgen gat sinterklaas weer terug naar Spanje´´ zei journaal vrouw. Ik kreeg een idee en zei dus zachtjes ´´ik ga naar Spanje en help de sint dan krijg ik toch wel wat´´. ´´Maar ik kan niet met de boot dat is stelen, ik ga te voet´´ dacht ik en ik ging naar de kast pakte een tas en stopte eten,ene fles,een kompas en een mes erin. Ik ging langzaam naar de deur. Wat onlogisch was ,want ze sliep toch noch 2 uur. Ik maakte de deur open en begon te lopen naar het zuiden.

2 uur later werd de moeder van Max waker. Ze had noch steeds een kater van gisteren. Ze liep naar onder en zei ´´Max waar ben je help je moeder eens´´. Niemand reageerde. ´´MAX´´ riep ze nu harder. Weer niemand ze keek overal maar gaan max. Meteen belde ze de politie ´´help mijn zoon is weg´´. Een maand later begon een zoekactie

Ondertussen was Max al in Spanje gekomen. Hij was hongerig dood moe maar hij zal doorgaan totdat hij sinterklaas had gevonden. ´´Meneer weet u waar ik sinterklaas kan vinden´´ vroeg ik beleefd. De man begon in een vreemd taal iets te zeggen tegen zijn vriend. Daarna pakte hij mijn arm en sleept mij mee ergens heen. Ik verzette me maar het had geen zin de man was te sterk. Uiteindelijk liet hij me op een stoel zitten op een bureau vol met mannen in blauwe pakken. Ik keek heel bang om mij heen. De man begon met een man in het blauw te praten en daarna ging hij weg. Er kwam iemand anders aan ´´ben je Max´´ zei hij met iets vreemd in zijn stem . Ik knikte. ´´Je moeder was super ongerust we brengen je naar huis´´ zei de man. ´´Maar ik moet naar sinterklaas´´ schreeuwde ik. ´´Sorry jongen die bestaat niet´´ zei de man.

Ze kwam ik het te weten van sinterklaas,toen ik thuis was kreeg ik het hele verhaal te horen en mijn moeder was blijkbaar super ongerust.
Back to top Go down
View user profile http://dragonders.forumotion.com/forum.htm
Aris
Level 2

PostSubject: Re: Waar is sinterklaas ?   Sat Jul 03, 2010 1:05 pm

Wat schattig en wel zielig voor zo'n jochie..x'D Wel leuk gedaan!
Back to top Go down
View user profile
Iyona Taroné
De Tovenares

PostSubject: Re: Waar is sinterklaas ?   Sat Jul 03, 2010 2:45 pm

arm kindje

PostSubject: Re: Waar is sinterklaas ?   

Back to top Go down

Waar is sinterklaas ?
Back to top 
Page 1 of 1