A new time has come.

HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 

Dust's ouderlijke huisje

Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Next
AuthorMessage
Dust
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Wed Jun 30, 2010 9:29 pm

"Heb je dat soort nachtmerries vaker?" vroeg Dust geintresseerd. Hij ging er goed voor zitten anders gingen zijn benen slapen. "En weet je of je een bepaalde beweging iedere keer doet? Dat kan helpen je wakker te maken." zei hij. "En mag ik weten waarover ze gaan, of is dat een heel groot geheim?" Hij keek haar aan op zo'n manier die alleen doktoren kunnen trekken. Zo'n gezicht van vertel me alles en alleen de waarheid. Ondertussen kwam er een banaan aangezweefd. Die bleef voor Aris' hoofd hangen en Dust zei "Eet wat, dan voel je je wat beter."
Back to top Go down
View user profile Http://www.twitter.com/Alarenda
Aris
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Wed Jun 30, 2010 9:32 pm

Aris pakte de banaan en pelde hem maar nam nog geen hap. 'Ik heb ze de laatste tijd veel. Ze gaan over een verschrikkelijke wereld met een Schaduwheerseres. De ene keer is dat iemand die me vaag bekend voor komt en de andere keer ben ikdat. In dezelfde droom. In de droom waar ik het niet ben wordt of willen ze me altijd helemaal dood laten bloeden terwijl Darken kijkt, in het ander gedeelte doe ik dat bij alle strijders en tovenaars.' vertelde Aris. Daarna nam ze een klein hapje.
Back to top Go down
View user profile
Dust
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Wed Jun 30, 2010 9:38 pm

"En heb je de volgorde van het doodbloeden onthouden, of wanneer wat komt, of is het telkens verschillend? Het zou kunnen helpen je droom uit te leggen." zei Dust serieus. Toen Aris haar verhaal vertelde schrok hij van binnen, maar aan de buitenkant kon je niets zien. Dat waren de dokterstrekjes die hij had overgenomen van zijn meester. Hij pakte nog wat kruiden en probeerde eens iets nieuws. Hij mengde een pijnstillend kruid met een pschydelisch (droom/hallucinaties) kruid en uiteindelijk nog wat kalmerend kruid. Schysta was ondertussen een wat minder leuke droom aan het krijgen dus probeerde Dust het uit op Schysta. Die werd gelijk helemaal slap toen ze een beetje van het mengseltje opat. Alleen trok ze er een heel vies gezicht bij dus deed Dust er nog wat munt bij. Hij ging weer voor Aris zitten en wachtte todat het water de werkende stoffen uit de prut had getrokken.
Back to top Go down
Aris
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Wed Jun 30, 2010 9:42 pm

'Vaak gebeurd het verschillend. Soms komt er eerst marteling, soms gelijk. Het verschild heel erg..' zei Aris. Ze kon een huivering onderdrukken. 'Maar soms wordt ik er krankzinnig van..' zei Aris fluisterend. 'Ik wil dat niet eens doen maar ik snap de droom niet.' vertelde ze hem. Aris vanbnnen was diep gekwetst dat ze het niet wist want dromen betekenden veel voor haar.
Back to top Go down
View user profile
Dust
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Wed Jun 30, 2010 9:46 pm

"Ben je al met je droom naar Iyona geweest?" vroeg Dust terwijl het sapje begon te trekken. Het was bijna klaar. "Ik denk dat zij wel weet waarover je droom gaat. Ik wil er zelf geen uitspraken over doen." zei hij neutraal. Vanbinnen dacht hij dat die Schaduwmeesteres Aris in haar macht zou krijgen en dat ze iedereen zou martelen enzo, maar dat dacht hij alleen maar. Toen het sapje klaar was zei hij "Probeer dit eens samen met het slaapmengsel, je hebt nog een halve beker. Ik blijf naast je zitten om je wakker te maken als het mis gaat." zei Dust vol vertrouwen. Hij goot een beetje van zijn nieuwe medicijn bij het oude slaapdrankje en bood het Aris aan.
Back to top Go down
Aris
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Wed Jun 30, 2010 9:48 pm

'Hmm.. Ik heb nog geen volledig antwoord.' zei Aris voordat ze een slok nam. Weer sloot ze haar ogen en was ze zo vertrokken. Het ging veel beter. Alleen de Schaduwmeesteres en Darken bleven rondspoken maar daar werd Aris niet wakker van. Haar lichaam wilde nu zijn slaap van de afgelopen dagen inhalen. Aris had namelijk haast elke nacht misschien een uurtje geslapen, misschien minder. De mix werkte erg goed.
Back to top Go down
View user profile
Dust
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Wed Jun 30, 2010 9:51 pm

Dust bleef zitten toen Aris naar dromenland ging en pakte zijn boek weer. Na een aantal bladzijden keek hij op en merkte dat ze nog niet erg veel bewogen had. Hopelijk werkte zijn tweede kuur goed. Ze zou het zelf kunnen maken als ze wat van planten wist, maar dat zou Dust haar wel leren. Hij ging weer verder in zijn boek en er verstreek al snel heel wat tijd. Dust sukkelde in slaap en bleef zo zitten dat je zou denken dat hij intensief aan het lezen was. Alleen als je beter keek zag je dat hij sliep.
Back to top Go down
Aris
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Wed Jun 30, 2010 9:54 pm

Nadat er lange tijd verstreken was werd Aris opgewekt wakker. Ze rekte zich uit en liep een rondje. Ze zag Dust slapen en Darweimn en Schysta. Ze ging dus maar tegen de boom zitten denken. Nadenken waar ze het gezicht van de Schaduwvrouw van herkende. Aris kon er maar niet op komen wat haar irriteerde. Ze speelde met haar amulet.
Back to top Go down
View user profile
Dust
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 4:59 am

Dust schrok wakker en schaamde zich omdat hij in slaap was gevallen. Hij merkte dat Aris al wakker was en vroeg toen "Lekker geslapen?" Hij rekte zichzelf uit en legde zijn boek weg. Schysta sprong slaperig op Dust's schoot maar viel gelijk voorover. Ze maakte een koprol en uiteindelijk zat ze op haar kont. Ze viel weer om en ging weer slapen, ze wilde nog niet wakker worden.
Back to top Go down
Aris
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 5:30 am

'De best slaap sinds tijden. Toch droom ik er nog steeds over. Nou ja. Nu kwamen alleen de Schaduwheerseres en Darken erin voor. Maar ze bleven op een afstandje. Mag ik weten welke kruiden je hebt gebruikt?' vroeg Aris nieuwsgierig aan hem. Ze keek hem aan en glimlachte vriendelijk. Ze was rustiger geworden door haar slaap.
Back to top Go down
View user profile
Dust
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 3:09 pm

"Ik heb hennep gebruikt voor de dromen en hallucinaties en penicilline voor het verzachten ervan. Ik probeerde eigenlijk maar wat. En ik heb ook kamille gebruikt om te kalmeren. Dat was het. De munt was alleen voor het smaakje." zei hij glimlachend. "Ik kan het wel laten zien, dan kan je het voortaan zelf maken." Hij stond op en liep naar een aantal planten. "En hennep kan je misschien niet vinden, maar dan moet je in de apotheek of zwarte markt zoeken." adviseerde hij haar.
Back to top Go down
Aris
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 3:12 pm

Aris liep met hem mee en luisterde goed. Gelukkig hadden de Elfen veel kruiden, die hadden vast ook hennep. 'Hmm, interresant. Ik vind wel dat je een erg medische aanleg hebt voor een jager.' gaf Aris hem als compliment met een glimlach. Darweimn werd ondertussen ook wakker en keek verdwaasd om zich heen. Even later herinnerde hij zich alles weer en ging rustig zitten.
Back to top Go down
View user profile
Dust
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 3:23 pm

"Dan moet je de mensen beschuldigen die me de informatie hebben opgedrongen." zei Dust lachend. "Maar het is handig. Een jager als ik kan vijanden op afstand houden terwijl iemand anders hem helpt met het verbinden van mensen. Of ze medicijnen geven." legde hij uit. Schysta draaide zich weer onhandig om en begon opeens te slaapwandelen. Voor zover je het wandelen kon noemen, want ze was bezig te springen op Darweimns buik alsof het een trampoline was. Dust hoorde het en keek. Hij tikte Aris voorzichtig op de schouder en wees naar Schysta. Daarna moest hij enorm lachen.
Back to top Go down
Aris
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 3:27 pm

Darweimn liet het grijnzend toe. Hij had al wel ontdekt dat ze sliep. Een keer hield hij zijn buik in en lanceerde Schysta een beetje. Aris moest er erg om lachen. 'Dat is wel handig ja. Ik weet niet veel van kruiden maar ben nog jong en verouder langzaam dus ik heb nog veel om te leren..' zei ze glimlachend maar serieuzer. Dat was waar. Aris kon ouder worden dan de meeste mensen. Dat zat in haar genen. Als tachtig-jarige kon ze er nog uitzien als dertig-jarige.
Back to top Go down
View user profile
Dust
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 3:35 pm

"Ik weet een goede plek om te leren. Het is een oud vrouwtje, vriendelijk maar streng, en ze woont alleen. Ze herkend alle planten, zelfs met haar ogen dicht, en weet welke plant je het beste ergens voor kan gebruiken. Ze woont erg afgelegen en is niet erg bekend. Zelf ben ik haar per ongeluk tegen gekomen tijdens de jacht op een hert. Een jonge serval had me te pakken gekregen en ik bloede best wel." Hij trok zijn mouw op en je zag een heel streepje wit vanaf zijn nek naar zijn schouder gaan. "De wond was niet gevaarlijk, maar ik wist niet hoe je zoiets moest verbinden. Dat vrouwtje heeft me bloedend gevonden en heeft me verbonden. Ze wilde me haar kennis doorgeven omdat ze behoorlijk oud was en ze misschien nooit meer iemand zou tegenkomen voordat ze zou sterven. Ik ben toen bij haar gebleven en heb alles geleerd over kruiden. Ze zei ook dat je moest experimenteren, zolang je maar geen dodelijke kruiden zou gebruiken."
Back to top Go down
Aris
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 3:38 pm

Aris knikte. 'Dat is een mooie manier om iets te leren. Want zoals men vaak vergeet te zeggen. Oude wijven onthouden dingen die de Wijzen vaak vergeten.' zei Aris wijs tegen hem. Dat had ze van Luthien gehoord toen ze een verhaal van hem een oude wijven verhaal vond. Dat was het verhaal over haar afkomst dus niet zo vreemd dat ze het een oude wijven verhaal vond. Aris glimlachte.
Back to top Go down
View user profile
Dust
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 4:07 pm

"Ja, en verdomd handig ook." zei Dust "Maar Wijzen onthouden dingen die oude wijven vergeten." zei hij wijs terug. "Misschien leeft ze nog, we kunnen haar denk ik wel gaan zoeken." Dust pakte van de tafel een kleine kaart en wees de plek aan waar hij dacht dat ze woonde. "Daar woont ze. Ik weet niet of ik al weg mag, maar als je haar vind, zeg dan tegen haar dat je de groeten van Dust moest doen. Ze zal mijn naam vast nog wel kennen. En als ze dood is, wil je haar dan verbranden en de as in deze plant gieten?" Hij wees naar een plant met flesvormige bloemen. Van onder dik, van boven dun. De plant zou het leven van de vrouw overnemen en haar geest zou niet verloren gaan.
Back to top Go down
Aris
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 6:26 pm

Aris knikte. 'Ik zal vanavond op weg gaan. Ik reis liever 's avonds. Zo snel mogenlijk zal ik terug zijn..' zei Aris. Ze hoopte dat de vrouw nog leefde maar was niet van plan lang bij haar te blijven omdat ze andere dingen te doen had. Belangrijkere dingen, vond Aris. Maar je wist maar nooit.
Back to top Go down
View user profile
Dust
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 6:46 pm

"Oke" zei Dust. Hij gaf haar de kaart en zei "De plek valt te niet te vinden voor vreemdelingen. Als je bij de rode heuvels bent wacht je tot je de Avondster kan zien. Dan volg je die totdat je bij een dikke boom komt. Daar moet je wachten tot de vrouw je vind." legde hij nog uit. "Dat zou genoeg moeten zijn. Wil je ook nog eten mee of heb je dat genoeg?" vroeg hij. Dust bedacht zich opeens iets en hij rende naar zijn kamer. Daar pakte hij een kleine steen die hij tijdens zijn reizen ooit had gevonden. Hij pakte die op en liep weer naar beneden. "Als ze je niet gelijk binnen laat moet je haar dit laten zien. Ik heb het gevonden tijdens een van haar lessen."
Back to top Go down
Aris
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 6:48 pm

Aris luisterde naar zijn uitleg. Ze keek hem even na toen hij wegrende maar glimlachte toen hij terug kwam. 'Ik heb genoeg voedsel, kan je wel voor Darweimn zorgen zolang ik weg ben? En als je zelf weg wilt zal hij je volgen als je dat wilt, anders moet je hem naar mij sturen.' zei Aris. Ze hield de steen in haar hand. Ze glimlachte. Ze zou weer eens te voet op reis gaan.
Back to top Go down
View user profile
Dust
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 6:53 pm

"Ja hoor. Ik houd meestal heel veel vlees over. Dan verdien ik misschien wat minder, maar het lukt wel." zei Dust tegen Aris. "Ik beloof het, zolang hij maar niet uit de kruidentuin gaat eten. Er staan daar veel giftige planten in. Op de huid zijn ze vaak niet giftig, maar als je ze opeet wel." Hij keek Darweimn waarschuwend aan. Schysta stopte met het springen op Darweimn en begon in plaats van het springen op Darweimn te sabbelen. "En Schysta is een beetje gek." voegde Dust er nog aan toe.
Back to top Go down
Aris
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 6:57 pm

Darweimn keek Dust wijs aan. Zijn blik beloofde dat hij niks zou eten. 'Hij kan via Schysta met je communiceren en verstaat je wel.' zei ze tegen hem. 'Je vind het toch niet erg dat ik even wegga?' vroeg ze aan Darweimn. "Je moet wel. Ik wacht op je, al moet je me gelijk waarschuwen als er iets is." "Natuurlijk."beloofde Aris hem. Ze keek Dust weer aan.
Back to top Go down
View user profile
Dust
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 7:04 pm

"Oke" zei Dust instemmend. "Vertrek je snel?" vroeg hij. De zon stond laag, maar het was pas vroeg in de avond. "Eten" riep Laris naar Dust en Aris. Schysta werd wakker toen ze het woord eten hoorde en merkte dat ze op Darweimn had zitten sabbelen. Dat was dus geen reuzenlolly geweest. Ze rende naar binnen en ging op tafel zitten. Ze keek naar het heerlijke eten, een pastasalade die op die van Dust leek. Dust liep ook naar binnen en waste zijn handen. Hij wist dat zijn moeder boos kon worden als hij zijn handen niet had gewassen. Vooral omdat hij aan de kruiden had gezeten. Hij pakte twee lappen vlees uit zijn tas en gooide die naar Schysta en Darweimn. Hij had nog wat eten in zijn tas zitten dus Aris zou geen honger hoeven lijden.
Back to top Go down
Aris
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Thu Jul 01, 2010 8:16 pm

Darweimn at gelijk van het vlees en Aris bleef even bij hem staan en aaide hem. 'Nu worden we gescheiden sinds lange tijd. Het zal moeilijk worden maar onze band verbeteren..' zei Aris tegen hem. Ze wist niet of Darweimn haar hoorde want hij was erg geconcentreerd bezig met eten. Aris deed haar mantel om en pakte een goede stok van Darweimns bagage af. Daar zou ze mee lopen. Haar kap hield ze nog even af.
Back to top Go down
View user profile
Dust
Level 2

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   Sat Jul 03, 2010 11:02 am

New
---------
Schysta zette de landing in toen het huis van Dust's familie in zicht kwam. Ze lande netjes in de tuin, maar Dust rolde alsnog op de grond van de schok. "Hoi Darweimn." zeiden Dust en Schysta tegelijk. Dust keek omhoog of hij Natas al zag. Laris had alles gezien vanuit haar raam en rende snel naar buiten. "Schyssy!" riep ze toen ze het draakje een knuffel gaf. "Zijn jullie echt helemaal komen vliegen?" vroeg ze vol ongeloof. Schysta knikte terwijl ze aan de kant liep omdat Dust het niet fijn zou vinden als Max in zijn kruidentuin zou landen.
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Dust's ouderlijke huisje   

Back to top Go down

Dust's ouderlijke huisje
Back to top 
Page 4 of 20Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Next
 Similar topics
-
» Comic Related Statues and Busts
» Advice for creating a toy room