A new time has come.

HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 

De Weg.

Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
Aris
Level 2

PostSubject: De Weg.   Wed Jun 23, 2010 4:33 pm

De weg is een gevaarlijke lange route die naar de bergen leid en tot daarachter. Je gaat door wilde bossen heen en komt onderweg dingen tegen die je liever niet tegenkomt. Je moet de Weg wel kennen anders vind je hem nooit. Want het is niet zomaar een pad. Het leeft. Daarom wijze mens. Zorg dat een van de dolers van de Weg bij je. Zo raak je nooit verdwaald, in het land dat je niet kent!
Het versje/liedje dat erbij wordt gezongen. (Dat Aris ook vaak zingt)

Ken je de Weg.
Durf je hem op.
Hef je zwaard, maar pas op!
Want niemand weet wat er rondwaard!
Behalve de Dolers, slim en sterk.
Brengen je veilig, zonder gevaar. Naar je bestemming.
Maakt niet uit waar.
Want zij zijn groot en kennen de magie.
Magie van de reizigers, beschermen ze.
Of ze willen of niet.
Dus ga de Weg niet op,
Niet zonder een Doler.
Want als je gaat zonder hen.
Keer je nooit Terug.
Het is heel triest maar het is waar.
Dus hef je zwaard en ga opzoek.
Naar Dolers want ze zijn altijd zoek.

Personen: Geen limiet. Het is kilometers lang!
Level: Vanaf 2

Last edited by Aris on Sun Jun 27, 2010 11:43 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Wed Jun 23, 2010 4:39 pm

Aris had geen paard bij zich. Ze had een soort mantel om zich heen geslagen en liep met stok. Ze had de benodigheden voor een reis van wel twee weken. En dan was ze nog snel. Maar dat was tot de bergen maar. Aris floot een wijsje en liep rustig door. Dit deel van de weg was een open vlakte. Er groeide haast niks en de enige schuilplaats in de buurt was de oude stenen grafheuvel die behekst was. Maar dat ontmoedigde Aris niet. Dat zou haar doel worden voor vandaag. Ze liep door, ze was nu pas in het bos. Dat was niet veilig bij nacht wist ze uit ervaring.
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Wed Jun 23, 2010 5:07 pm

Aris zag Darweimn boven haar vliegen. Ze bedacht dat het tijd werd om eens te gaan vliegen dus floot ze hem. Met haar vingers in haar mond. Niet veel later was hij er. 'Vind je het geen goed idee om te gaan vliegen?' "Eindelijk! Klim er maar op. Er is al voor een zadel gezorgd door jouw, dus het zal wel lukken." Aris grijnste en klom op hem en pakte de teugels vast. Toch had ze niks te beslissen, de teugels waren er alleen om aan vast te houden. Toen Aris goed zat steeg hij gelijk op en begon speels op hoge snelheid te vliegen. Aris moest er even aan wennen maar vond het geweldig. Ze begon te lachen.l
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Wed Jun 23, 2010 8:04 pm

Aris vloog door. Ze wist wel dat Darwemn haar niet ver kon dragen maar ze waren al snel over het bos en Darweimn landde midden op de vlakte. "We moeten hier even een rustpauze houden" zei hij tegen haar. Aris knikte, ze stapte af, opende haar tas en gaf hem een stuk vlees. Zelf begon ze op een broodje te kauwen.
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Thu Jun 24, 2010 6:48 am

Darweimn at rustig zijn vlees op en bekeek zijn baasje. Nou ja, hij zag Aris niet als een bazin maar zou haar wel altijd volgen en gehoorzamen. Hij had respect voor haar en dat was wederzijds. "Zeg Aris, welk volk woont er achter de bergen?" vroeg Darweimn nieuwsgierig. Hij wilde het al een tijdje weten. Ook zag hij de stenen grafheuvel al in de buurt komen, Aris natuurlijk niet want zijn zicht was veel beter. "Elfen en andere wijze wezens. Ze houden niet van oorlog maar geloven sterk in dromen en kunnen je op bijna alles antwoord geven." zei Aris tegen hem met een glimlach. Zelf had ze daar dierbare vrienden gemaakt, alhoewel elfen nauwelijks verouderen had ze daar toch enige tijd liefde gekend. Ze was blij dat men niet naar de bergen durfden. En zeker niet daarachter, want dat zou alles verpesten.
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Thu Jun 24, 2010 4:28 pm

Na een kwartiertje, want meer rust gunden ze zichzelf niet want ze hadden nog een lange reis voor de boeg, stonden ze op en gingen verder. Darweimn in de lucht. Aris via het land, met haar zwaard om haar middel dat minder rook nu het in de schede zat en de cape om haar heen, ondanks dat het zomer was, die een aan de onderkant gerafeld was. Niet dat dat haar deerde.
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Sun Jun 27, 2010 11:46 am

Na een halve dag reizen kwamen ze aan bij de grafplaats. Aris klom helemaal naar boven, waar Darweimn al zat. 'Vanaf hier kun je de bergen al zien. We zijn er ongeveer 4 dagen reizen vanaf. Als we sommige stukken vliegen misschien 3 dagen. Maar dat is in een rechte lijn. De Weg is jammer genoeg niet helemaal recht, maar ik ben ook niet van plan die te blijven volgen. Ik ken het hier goed dus ik zal niet verdwalen.' vertelde ze het stappenplan aan Darweimn die rustig luisterde en knikte. Aris gaf hem een groot stuk vlees en deed water in een groot gat. Daar kan hij uit drinken. Zelf dronk ze uit de fles. 'We rusten vannacht hier maar maken geen vuur. Ik ben er lange tijd neit geweest en weet niet wat er rondwaard..' zei ze.
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Sun Jun 27, 2010 2:24 pm

Aris was in slaap gevallen tegen Darweimn aan en hij zou de wacht houden had hij beloofd. Ze verdeelden het om de nacht. Tot Darweimn haar wakker maakte. "Aris er bewegen dingen vanuit de plek waar wij vandaan komen." zei hij tegen haar. Het naderde snel en ze zag dat het een paard was. "Verstop je! Vlug!" zei ze tegen Darweimn in gedachte. Darweimn vloog omhoog, er was geen andere verstop plek en Aris trok haar zwaard. Het paard stopte en zijn berijder klom snel en lichtvoetig naar boven. Snel was de gedaante boven. Ook die trok zijn zwaard. Aris kende het ergens van maar kon er niet opkomen. Er volgde een snel zwaardgevecht waarin Aris mindere was door haar arm maar niet verloor. Ze ontwapende degene. 'Wie ben jij..?' zei ze tegen hem. De figuur deed zijn kap af en het bekende hoofd was te zien in het vroege ochtendschijnsel. 'Tennon anim an mellon.' zei ze tegen de man. 'Ik wist niet dat jij het was Erendil.' Aris glimlachte.
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Sun Jun 27, 2010 7:16 pm

Erendil glimlachte. 'Dat kon je ook niet weten. Je bent niet alwetend Aristola.' zei hij. 'Noem me geen Aristola! Dat heb ik al vaker gezegd. Ik heb een hekel aan die naam!' 'Oké dan. Ik zal je noemen zoals wij je noemen. Indilwen.' zei hij. Aris wist dat Indil lelie betekende. En wen stond vaak achter vrouwelijke namen. 'Ga zitten mijn vriend.' zei ze tegen hem. 'Nog nieuws? Wat doe je zo ver weg?' vroeg ze gelijk.

--
Erendil
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Sun Jun 27, 2010 7:58 pm

Aris wachtte op antwoord. Erendil keek haar aan. 'Er is weinig nieuws. Ik zocht je al een paar dagen omdat Lord Luthien je graag wilt spreken.' zei hij tegen Aris. Die hem op haar beurt een beetje ontzet aankeek. "Darweimn kom maar." 'Erendil ik wil je aan iemand laten zien..'zei ze tegen hem. Op datzelfde moment verscheen Darweimn en landde bij de twee. Erendil keek eerst geschrokken maar daarna vol roering. 'Hij is prachtig.' zei hij ontzet. 'Zijn naam is Darweimn..' zei Aris.
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Sun Jun 27, 2010 8:30 pm

'Goede keus. Hij kan al vliegen en aan zijn sterkte te zien kan hij jou ook al stukken dragen. Nietwaar Indilwen?' zei Erendil. Aris knikte. 'Dat klopt.. Maar we moeten haasten denk ik. Als Luthien mij wilt spreken is er haast bij. Hoe snel kunnen we vertrekken?' vroeg Aris. 'Nou, nu zelfs. Als Darweimn jou stukken zou kunnen dragen en je kan stukken bij mij achterop zijn we in tweeeneenhalve dag bij de bergen. Daarna in een dag over de bergen en we zijn er. Zo'n drie dagen dus.' Aris knikte. 'Laat ons dan nu gaan.' zei ze. "Darweimn vlieg wat lager zodat Erendil weet waar we zijn." Daarna wachtte ze tot Erendil zich naar beneden had gehaast waarnaar ze op Darweimns rug klom en opsteeg.
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Mon Jun 28, 2010 6:32 am

Aris vloog rustig door. Erendil had een snel paard dus Aris vloog met Darweimn voorop. Ze vond het allang niet eng meer. Ze kon het al prettig noemen. Het gaf een machtig gevoel. Maar meer begrijping. Darweimn had zin om te spelen, hij ging rondjes draaien. Aris begon te gillen van blijdschap en schrik. Ze zag Erendil omhoog kijken en glimlachen. Erendil was een oude vriend van Aris. Hij had haar leren vechten. Ze had hem zelfs al een keer verslagen, wat haast niemand had gedaan. Aris had hem geleerd hoe je je zwaard gevaarlijker kon maken door de juiste kruiden.
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Mon Jun 28, 2010 3:27 pm

Na een paar uur vliegen begon ze aan een daling. Het was volgens Aris ongeveer eind namiddag. Het was tijd om wat te rusten zodat ze 's nachts door konden. Aris landde op de plek waar Erendil al stond te wachten. Hij had al wat klaar liggen voor Darweimn. Aris glimlachte en ging bij hem zitten. Darweimn at zijn eigen deel op. 'Vanavond gaan we verder, dan zit ik bij jou achterop. Nietwaar?' Erendil knikte.
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Mon Jun 28, 2010 5:09 pm

Na ongeveer een uurtje was het donker. Aris zorgde voor een klein beetje licht. Het paard zou er niet van schrikken. Ze had beloofd hem niks te doen. Aris zat voor Erendil, wat ze niet gewend was dus voelde ze zich een beetje ongemakkelijk. Aris merkte niks van Erendil en na een tijdje viel ze tegen hem aan in slaap. Daardoor merkte Aris ook niet dat hij haar aankeek zoals alleen een verliefd man kon. Erendil vond het helemaal niet erg. Darweimn vloog hoog boven de tweeen zag wat er plaats vond. Hij vond het wel grappig maar zou er niks van zeggen.
Back to top Go down
View user profile
Kate
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Tue Jun 29, 2010 9:57 am

Kate zat hoog op een van de bergen van de weg. Ze keek door de mist heen en kon merken dat het donkerder werd. Ze keek om zich heen. Er was geen enkel geluid te horen en nergens zag ze voetstappen. Hoe ze hier was gekomen wist ze nog steeds niet precies. Ze had geprobeerd de weg te onhouden, zoals ze vaak in de bossen deed, maar het bos en de rotsen leek nooit op te houden. Haar gids had haar geholpen om door het woud te komen en haar de weg te wijzen. Waar hij heen moest wist ze nog steeds niet precies. Ze had een gids nodig en wilde er niet te veel geld voor betalen, en hij wou het zelfs gratis doen. Omdat hij zelf ook door de weg moest. Een paar minuten had hij tegen haar gezegd dat ze moest blijven zitten en wachten tot hij terug kwam. Waar hij heen ging, zei hij niet, voordat Kate het nog kon vragen was hij al in het bos achter haar verdwenen. Ze keek strak voor zich uit en zag het somber in.
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Tue Jun 29, 2010 11:52 am

Aris was na een tijdje weer wakker geworden en zag dat het landschap was veranderd. Het was rostig landschap met een beetje groen erbij. Ze zat nog voorop bij Erendil die nu stapvoets reed om zijn paard rustig over doorheen te laten gaan. Aris keek naar boven maar zag door het witte wolkendek Darweimn niet. Ze dronk een beetje water uit haar fles.
Back to top Go down
View user profile
natas
Level 3

PostSubject: Re: De Weg.   Tue Jun 29, 2010 1:23 pm

Natas trok schouwend haar tas mee. Ze wou door reizen naar andere steden en had dus veel mee genomen. Eigenlijk was het niet mega veel maar voor Natas wel. Het hielp ook niet mee dat Max lui op haar schouder zat en dat ze weer amper had geslapen. Gapend trok ze weer verder. Het had geen zin om te klagen want ze koos er zelf voor. Opeens was ze bij een weg en ze dacht meteen aan Aris. Die zou weten waar ze nu heen moest maar dat wist Natas natuurlijk niet. Zuchtend zakte Natas door haar knieen en ze reip hard ´´kan iemand mij helpen´´. Natas wist dat waarscheinlijk niemand haar kon horen maar het voelde goed om haar hard te luchten.
Back to top Go down
View user profile http://dragonders.forumotion.com/forum.htm
Rose
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Tue Jun 29, 2010 1:30 pm

Rose zuchtte precies tegelijkertijd met Cairo. Ze moest het toegeven, ze waren verdwaald. Geïrriteerd trapte ze tegen een los stuk steen weg. Ze had een hekel aan verdwalen. Het was een soort teken van zwakte, dat je geen controlle meer had over waar je heen ging. Op de gok liep Rose weer een soort pad in. Langzaam veranderde omgeving. Eerst was het de hele tijd bosrijk en overal groen geweest, maar nu kwamen de rotsen tevoorschijn. Een slecht teken. Dat hoorde niet bij waar zij vandaan kwam. Cairo gromde instemmend, alsof hij haar gedachte kon lezen. Net voor ze zich weer om wilde draaien werd ze gestoord uit haar gedachte. Een stem. Een schreeuwende stem die wegebde langs de rotswanden. Er was hier een ander mensenwezen. Het kon haar nu geen ene reet meer schelen of het een mens was dat bang was voor draken. Ze wilde hier nu gewoon uit. Ze wist niet wat de stem geschreeuwt had maar rende zo snel mogelijk achter Cairo aan richting de stem.
Back to top Go down
View user profile
natas
Level 3

PostSubject: Re: De Weg.   Tue Jun 29, 2010 1:35 pm

Natas zuchte toen haar gedachten uit kwamen. Niemand zou haar kunnen helpen en ze was totaal verdwaald. Jammerend keek Natas naar Max die zat te slapen of leek te slapem. ´´Aan jou heb ik ook niks´´ zei Natas. Ze zuchte nog een keer diep en keek toen weer om zich heen. Opeens hoorde Natas achter zich een geluid. Het kon haar ook niet schelen wie het was als het maar hulp was. Blij stond Natas op en liep naar het geluid toe. Alleen toen ze dichterbij was kanlde ze tegen het wezen dat het geluid was op. Natas viel op de grond.
Back to top Go down
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Tue Jun 29, 2010 1:36 pm

Aris was weer op de Weg terecht gekomen. Ze had niet geprotesteerd toen Erendil haar de wouden inbracht maar nu had zij de leiding. Ze hielden even rust. Darweimn zat te eten en Erendil keek naar de bergen of hij misschien enige beweging zag. Aris zat alleen in een hoekje het liefd van de Dolers te neurien toen haar een vraag te binnen schoot., 'Zeg ben jij de enige die naar mij op zoek was gegaan?' vroeg ze aan hem. Erendil draaide zich om. 'Nee. Nog twee anderen. Ik weet zo niet wie want ik ging als eerste weg.' zei hij. Aris ging weer terug in haar oude positie zitten en begon haar zwaard schoon te maken. Na een tijdje hoorde ze via de wind een soort zacht geroep maar wist niet zeker of het geroep was. Aris stond gelijk op. 'Wat is er?' vroeg Erendil. 'Kijk die kant eens op. Ik hoorde iets dacht ik.' zei ze tegen hem.
Back to top Go down
View user profile
Rose
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Tue Jun 29, 2010 1:41 pm

Rose knipperde met haar ogen. Het leek even alsof ze hallucineerde. Wat deed Natas hier nou? En waarom rende ze nou tegen Cairo op. Was ze in een woestijn beland en kreeg ze last van fata morgana's, luchtspiegelingen. Onopvallend kneep ze in haar arm en merkte dat ze klaar wakker was. Cairo was abrupt stil gestaan toen Natas tegen hem aangelopen was. Gelijk gaf hij een stootje van herkenning tegen haar arm. "Kom ik help je" was het enige wat Rose in haar verbazing uit kon brengen. Ze stak haar hand uit om haar overreind te helpen
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Tue Jun 29, 2010 1:45 pm

'Ik zie twee mensen.. En twee draken.. Zo te zien erg verdwaalt.' vertelde Erendil haar. 'We moeten er heen. We kunnen ze niet hier zo laten en het is ook mijn taak om ze te helpen. Zeker als het strijders zijn!' zei Aris. Darweimn stond klaar. Aris bond haar mantel om en deed haar zwaad in de schede, daarna klom ze op Darweimn. 'Erendil, ga jij via het land.' zei ze tegen hem. Daarna steeg ze op. Haar kap vloog op tijdens het vliegen omdat ze wind mee hadden. Aris wist dat ze er zo'n 10 km vanaf waren dus even vliegen en nog iets langer rijden. Maar Erendil was bijna even snel als Darweimn.
Back to top Go down
View user profile
natas
Level 3

PostSubject: Re: De Weg.   Tue Jun 29, 2010 1:47 pm

Natas deed langzaam haar ogen open om te kijken waar ze tegen aan liep. Verbaast zag Natas dat het Rose en Cairo was. Eventjes dacht Natas dat ze sliep en ze kneep ook even in haar arm. Toen merkte ze dat ze niet sliep waar ze eigenlijk ook teleurgesteld over was. Misschien was dit een keer een andere droom maar nee het was echt. Slaperig knipperde Natas met haar ogen wat je niet onder haar bril zag. Daarna pakte Natas Rose haar hand en stond weer op. Snel keek Natas of ze gewond was. Pas toen ze merkte dat ze niks mankeerde keek ze weer blij naar Rose. ´´Sorry dat ik zo botste maar kan jij misschien mij de weg wijzen´´ vroeg Natas bijna smekend.
Back to top Go down
Rose
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Tue Jun 29, 2010 1:52 pm

Rose vervloekte een paar keer hardgrondig de Weg waar ze nu op liep "Dat meen je niet" zei ze met een hysterisch lachje op haar gezicht "Ik had juist gehoopt dat jij-weer een vloek- me wel de weg kon vertellen" Ze keek rond of er nog een steen was waar ze tegen aan had kunnen trappen. Ze had gedacht dat ze zo dicht bij de redding waren, maar het viel haar tegen. "Nouja met z'n tweeen verdwaald zijn is minder erg dan alleen" dacht Rose hardop.
Back to top Go down
View user profile
Aris
Level 2

PostSubject: Re: De Weg.   Tue Jun 29, 2010 1:54 pm

Aris kwam al dichter in de buurt maar wist nog niet wie het waren. Ze keek naar beneden om te kijken of Erendil onder haar was, wat inderdaad het geval was. Daardoor schrok ze een beetje van de daling die Darweimn in zette. Ze hield vast en keek naar beneden. Ze glimlachte en zag Erendil bij de twee personen stoppen. Aris stapte even later achter Erendil af an liep om zijn paard heen. Pas toen zag ze Natas en Rose. 'Verdwaald..?' vroeg Aris opgewekt.
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content

PostSubject: Re: De Weg.   

Back to top Go down

De Weg.
Back to top 
Page 1 of 4Go to page : 1, 2, 3, 4  Next